This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here

Sunday, 20 April 2014

Arbitron sues former customer Magic Broadcasting

US— Arbitron is suing a former client, Magic Broadcasting, for allegedly using its radio ratings reports without a licence.

The research firm claims copyright infringement and breach of contract and is looking for damages totalling at least $350,000. It also wants a preliminary and permanent injunction “enjoining and restraining” Magic from using its data.

Magic was an Arbitron subscriber between 2005 and 2010 but the audience measurement firm complains that the broadcaster’s WKMX-FM station advertised itself in August this year as “the most listened-to radio station in the Wiregrass”.

Arbitron believes this claim was made in reference to WKMX-FM’s ranking in an Arbitron report – which, outside of contract, would constitute “wrongful use” of its reports.

Similar ranking claims were made in a September article, Arbitron says, and it further alleges that in November Magic attempted to obtain copies of additional Arbitron reports from a former sister station in Panama City, Florida.

Follow us on
Follow us on Twitter

Have your say

Please add your comment. You can include links, but HTML is not permitted.
Your email address will not be displayed on the site. All comments are moderated.

Mandatory
Mandatory
Mandatory
Mandatory